7 Mart 2012 Çarşamba

Başlarken... Önce beni okuyun, olur mu?

Sevgili Mutfak Aşıkları,

Otuzlu yaşlara yaklaşana dek bir makarnayı dahi kıvamında yapmayı beceremeyen biri olduğumu itiraf ediyorum. Hoş etmesem de bilen biliyor. Saklamaya ne hacet... O yüzden "Hiç bir şey bilmiyorum.", "Daha önce hiç yapmadım.", "Yapıyorum ama güzel olmuyor." gibi söylemlere sahipseniz doğru yerdesiniz. Sizin yoldan geçmiş ama yolda yaşadıklarını unutmamış biri ile karşılaştınız. Yardımcı olabilirsem ne ala ;)

Ancak sizden bir ricam var: Alabilirseniz şayet bir mutfak tartısı edinin en acilinden. Çünkü özellikle kek, pasta, tatlı ve kurabiye tariflerinin büyük çoğunluğunda her defasında aynı lezzeti garantilemek istiyorsanız bu bir ihtiyaç. Ama şu an yoksa ya da kısa vadede alamazsanız, sizi kaderinizle baş başa bırakmıyorum. Merak etmeyin. O zaman da size pratik yollar sunacağım en kolayından!

Her tarifimde hem tartı ve sıvı ölçü kabı kullanarak hem de mutfağınızdaki kap kacağı kullanabileceğiniz açıklamalar yapmaya çalışacağım. Ama en azından bir sıvı ölçü kabı edinin ya da şu söylediğimi yapın lütfen: Kendinize bir ölçü bardağı yapmalısınız. Bunu söylüyorum çünkü titizlikte uyuzluğun sınırlarını zorlayan biri olarak bu konuda epey kafa yordum. Çünkü "göz kararı" tabirinden nefret ettiğim kadar hiç bir şeyden nefret etmiyorum. Hele de başlarken hiç bir şey bilmiyorsanız; bu sizin için tam anlamıyla bir kabusa dönüşüyor. Bilenler bi hatırlasın Allah aşkına:  "kulak memesi" kıvamı için bir eliyle hamuru bir eliyle kulağını tutan bir ben olamam bu hayatta, değil mi? İstiyorum ki hazır çorba yaparmış gibi, hazır pudding yaparmış gibi her seferinde aynı lezzeti tutturayım. Misafirlerim geldiğinde elim ayağıma dolanmasın! Bana katılıyorsanız okumaya devam...

Peki işin içinden nasıl çıktım? Gidip bir ölçü bardağı, kaşığı almadım. Çünkü büyük çoğunluğu "cup", "oz" .... ölçülü. Örneğin; ingilizceniz var ise arama motorlarından birinde şu cümleyi yazıp aratın "How many grams flour in a cup?"(Bir cup'ta kaç gr un var?). Göreceksiniz ki farklı farklı dönüştürme sitelerinde ki -  http://www.onlineconversion.com/cooking_volume.htm bunlardan sadece bir tanesi - karşınıza US cup, Canada cup ve Metric cup diye üç farklı "cup" ölçüsü çıkacak. Hangi "cup" ölçüsü olacak şimdi?!!! Aşçının Kanadalı, Amerikalı mı olduğuna bakacağım yoksa tarifin hangi mutfağa ait olduğuna mı? OFFFFF! Anladınız ne demek istediğimi.....

Oysa biz Türkler oldum olası bardak ölçüsünü sevdik. Ayrıca neden onların ölçü birimlerini kullanalım ki? Bizim bardağımız var! İnatla reddettim. Yabancı tarifleri bile "cup" ölçüsünden kurtarıyorum. Her seferinde denemeler yapıyorum ve bize uyarlıyorum. Derseniz ki "O kadar vaktim yok!" ki haklısınız. Benim de o kadar vaktim yok ama 'takıntılıyım' diyorum size! Sizin yerinize ben ölçtüm, biçtim arkadaşlar! Buyrun kullanın! Öncelikle bilin ki her birimizin evdeki su bardaklarının aldığı sıvı miktarı farklı; kimi büyük kimi küçük bu bardakların?!!!! ÇÖZÜM ŞU; evdeki bardaklardan birine 200 ml su koydum ve bardağın seviyesini işaretledim. (200 ml.yi nasıl ölçersiniz? Bir küçük kutu meyvesuyu veya sütü dökün bardağa... Alın size 200 ml. sıvı seviyesi) Artık o bardak benim ölçü bardağım ve o seviye benim bardak ölçüm...Çünkü ağzına kadar 5 bardak doldurunca 1 litre su ya da süt yapıyor. Temiz iş. Eğer mutfak tartınız ya da sıvı ölçü kabınız yok ise tek yapacağınız bu!

Henüz yeniyim ama zamanla her tarifi bu netlikte bulabileceksiniz benden...

Zamanla mutfaktaki araç gerecinizi tanıyacak, kullanacak ya da belki yenilerini alacaksınız. Yaptıkça rahatlayacak ve kendinize güveneceksiniz. Yaptıklarınızın başkalarının yüzünde meydana getirdiği mutluluğu görecek ve iyice mutlu olacaksınız...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

DMCA.com Protection