27 Mart 2012 Salı

Çilek Ailesi Pastası



Yarın Canım Ablacığım’ın doğum günü! Hazır pasta almaktan oldum olası nefret ettim. Kendi ellerimle yapmayı öğrendiğimden beri ona hiç kısmet olmamıştı. Eh sırası gelmiş demek ki! Şimdi tarifini vereceğim ama bilesiniz ki öyle sıkışık bir zamana denk geldi ki “Tamamen doğal bir pasta yaptım.” diye övünemeyeceğim bu kez.

Yazı size uzun gelebilir. Gözünüz korkmasın hemen! Yapması çok pratik bir pasta olduğunu siz de göreceksiniz. Tadını merak ediyorsanız, hemen söyleyeyim: Ben de çok merak ediyorum! Yarın öğreneceğiz pastayı kesince.  Zira kendileri dolapta akibetini beklemekte…

Ablamlarda "Çilek" özel bir meyve olduğu ve dört kişilik bir aile oldukları için ortada dört çilek tanesini birbirine sarılmış göreceksiniz. Eğer denerseniz bu pastayı, siz de sevdiklerinizle sarılın sarmalanın…

Şimdi tarifte sıkıntı yaşamamanız için sizden ricam linke tıklayıp http://celikkizmutfakta.blogspot.com/2012/03/baslarken.html yazımı okumanız. Ama daha önce okuduysanız zaten neden bahsettiğimi biliyorsunuzdur. Hadi tarife...

ÇİLEK AİLESİ PASTASI
NE LAZIM?
Pastamız 3 aşama:
1-      Pastamızın keki
2-      İçinin ganajı
3-      Üstünün kreması

Şimdi anlatayım artık, değil mi? 

1- Pastamızın keki: Kekini bu defa kendim yapamadım. Hazır pasta tabanı kullandım ama kendim yapsaydım Tiramisu tarifimde yaptığım keki yapacaktım. Çünkü pastalar için hem sünger gibi hem de hafif ve ıslatılmaya kek kullanmak benim tercihim.
Emeril Lagasse'nin sünger kekini yapıyoruz.

• Arzu edene hazır kakaolu pandispanya kullanmasını önermiştim, değil mi? :))))
Ünlü aşçı Emeril Lagasse'nin sünger keki tarifini kullandım ve memnun kaldım. Bakalım; ne lazım?

• 3 tam yumurta ve 3 yumurtanın sarısı
• 1 tam ve 1/4 bardak şeker (225 gr. şeker)
• 1/4 bardak süt (200 ml.lik bardakla ölçüyorum yani 50 ml süt)
• 2 çay kaşığı tereyağı
• 1 tam ve 1/4 bardak un (yani 150 gr. un)
• 1 çay kaşığı kabartma tozu

• 1 tepeleme yemek kaşığı kakao ( koyu olmasını tercih edin ki kek de koyu olsun)

1. Fırını önceden 175 dereceye ısıtıyoruz.
2. 24 cmlik kelepçeli kalıbı yağlayıp unluyoruz. Sonra ters çevirip hafif hafif vuruyoruz ve un fazlasını atıyoruz.
3. Sütün içine tereyağını koyup tereyağı eriyene dek ısıtıyoruz o kadar. Ve bir köşede bekletiyoruz.
4. Unu ve kabartma t. nu ve kakaoyu karıştırıyoru. Bi kenara koyuyoruz.
5. Yumurtalar ve şekeriı cam bir kaseye koyuyoruz ve onu da kayanayan suya benmari usulu oturtup yumurtaların hacmi 3 katına çıkana dek sürekli çırpıyoruz. Ben yüksek ateşte yaklaşık 8-10 dk çırpıyorum. Köpük köpük olacak korkmayın.
6. Unun içine yumurtalı karışım ve sütü ekleyip yine çırpma teliyle karıştırıyoruz.
7. Kalıba döküyoruz ve kalıbın altından sertçe defalarca vuruyoruz. "Bunu niye yapıyoruz?" diye soranlarınız olabilir. Hemen söyleyeyim: Bu şekilde her vurduğunuzda kek hamurunun üstüne kabarcıkların çıktığını ve siz vurdukça hepsinin patladıklarını göreceksiniz. Bu kekinizin delik delik olmasını engelleyecek. Ha gayret, kolunuza kuvvet!
8. 10 dakika pişirin. Gerçekten 10 dakika yetiyor. Ama, siz yine de kürdanla ortasını kontrol edin kendi fırınınızın kararını bulana dek.
9. Kekinizi çıkarın. Bırakın soğusun. Sonra (24 cm'lik kalıpta yaptıysanız) kekinizi isterseniz 2 isterseniz de 3'e bölün. Kim bilir sizden başka? Belki iki katlı yapacaksınızbelki de 3. Ben hazır kek kullandığım için doğal olarak iki kat oldu.

2- İçinin ganajı: Oldum olası yoğun ganajlara bayılırım pastalarda. Evde benzerini yapmanın yolunu arıyordum. Açıkcası öyle bir tarif için yanıp tutuşuyordum. Epey kurcaladım kaynakları. Yurtdışında özellikle düğün pastalarında fındık kremalı ganaj ya da fıstık kremalı ganaj dolgulu pastaları görünce gözlerim büyüdü! “Kızım, o an şu andır!” dedim ve denedim.
·         160 gr. Bitter çikolata
·         120 gr sütlü çikolata
·         150 gr. Pürüzsüz Fıstık ezmesi ve 150 gr Pürüzsüz Fındık kreması ( İsterseniz sadece fıstık ya da fındık kreması kullanabilirsiniz. Her ikisini de karıştırmak zorunda değilsiniz.)
·         400 ml. Tikveşli krema
1-      Çikolataları rendeleyin. Benmari usulu eritin.
2-      Erittiğiniz çikolatalara fındık ve fıstık kremalarını ekleyin ve karıştırın. Ben fındık kremasını daha çok kullandım çilekli pasta yapacağım diye. (Yani 300 gr fındık kreması ve yaklaşık 1 yemek kaşığı da fıstık kreması ekledim.) Mikser kullanın ancak size tavsiyem karıştıkları an bırakın.
3-      Şimdi buzdolabında soğukttuğunuz kremaları ekleyin ve karıştırın. Fazla karıştırmayın ki kıvamı bozulmasın.
4-      Kremanız hazır. Kolaymış, değil mi? ;)))

Hemen hatırlatayım.  Pastayı iki kat da üç kat da yapsanız bu krema size yetecek...

3-      Üstünün kreması: Elimde harika tarifler vardı ama bir de baktım ki evde Dr. Oetker’in Çilekli-Frambuazlı pasta kreması var, tembel yanım şaha kalktı ve “Vakit nakittir.” dedim açıkcası. Kesin emin olmadığım hiçbir tarifi buraya koymamaya kararlı olduğum için şimdilik bu krema da hazır! Burada dile getirmeliyim ki çalışan insanlar için mutfakta zaman geçirmek hem keyifli hem de yorucu bu yüzden. Ben hazır ve işlenmiş gıdaları kullanmamak için epey savaş veriyorum ama sürekli mutfakta yaşayamayacağım için arada bir tembel yanımın kazanmasına maalesef izin veriyorum :( Ama söz en kısa zamanda denenmiş ve bire bir tutan bir tarifle çıkacağım sahneye…

Şimdilik size bunlar lazım...

·         1 paket Dr. Oetker hazır pasta kreması ( Çilekli-Frambuazlı) Canınız başka  bir krema arzu ederse bana kulak asmayın ;)
·         Yaklaşık 500-600 gr çilek
·         1 paket Biscolata’nın çikolata cipsi
Siz şimdilik hazır pasta kremasını yapın tarifine göre. Sakın uyarmadı demeyin çünkü sadece üstünü kaplayacağımız için bir paket krema çok gelecek. İsterseniz yarısını yapın. Benden söylemesi…

Hadi Voltran’ı birleştirelim! Aman pastayı birleştirelim.
1-      Kekinizin altını alın ve hafif ıslak bir pastam olsun derseniz 4-5 yemek kaşığı sütle ıslatın. Ganajınızı kenarlara çok gelmemek şartıyla kekinize yayın.
2-      Ben çileklerin şekilsizlerini enlemesine yuvarlak yuvarlak kesip kremanın üstüne döşedim. Sonra biraz daha ganaj koydum.
3-      Kekin diğer yarısını da yine 4-5 yemek kaşığı sütle ıslatıp çilekli ganajın üstüne kapattım. Kalan ganajdan parçalar alıp spatula yardımıyla sadece pastanın kenarlarını geçip düzleştirdim ve pastayı bu şekilde 30 dk. Dolaba attım.
4-      Bu arada çilekleri kurulayıp kestim ve pasta kremasını yaptım.
5-      Pastayı dolaptan çıkardım ve kremayla tamamen kapladım. Sonra da süsleme için keyfime baktım.
Keyifle afiyet bal olsun!


SİZDEN RİCAM… 
Tariflerimi denerseniz ve de benimle deneyimlerinizi paylaşırsanız çok ama tahmin bile edemeyeceğiniz kadar çok sevindirirsiniz beni… Yorumlarınızla hem eksiklerimi görmemi sağlarsınız hem de bana değerli düşüncelerinizi aktarırsınız… Paylaşmak güzeldir ve mutluluk verir!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

DMCA.com Protection