22 Mart 2012 Perşembe

Kahveli Minik Kurabiye




Bugün içimde "Kurabiye yapmalıyım!" dürtüsüyle doluydum. Eee, boşa da gitsin istemedim ve beni tanıyan kimseyi hayal kırıklığına uğratmadım.


 İşte karşınızda bir çırpıda ağzınıza atıvereceğiniz tek lokmalık minik kurabiyelerim! Bence başarılı ama Sevgili Gurmemin fikrini almadan onaylanmış sayılmazdı, değil mi? O da beğendi ve içim rahat artık! Şimdiden afiyet tek loklmalık olsun!..

Şimdi tarifte sıkıntı yaşamamanız için sizden ricam linke tıklayıp http://celikkizmutfakta.blogspot.com/2012/03/baslarken.html yazımı okumanız. Ama daha önce okuduysanız zaten neden bahsettiğimi biliyorsunuzdur. Hadi tarife...

KAHVELİ MİNİK KURABİYE
NE LAZIM?
  • 200 gr  tereyağı ( ben Migros tereyağı kullanıyorum)
  • 100 gr pudra şekeri (200 ml.lik bardaktan 1 parmak eksik)
  • 2,5 su bardağı un(300 gr un)
  • 1 yumurta sarısı
  • 1/2 tatlı kaşığı vanilya özütü ( yoksa 1 paket vanilya ama Premium tercih edin.)
  • 1/2 paket kabartma tozu (5 gr.)
  • ¼ çay kaşığı tuz
  • 2 tatlı kaşığı çözünebilir hazır kahve ( ben tchibo’nun aromalı yumuşak kahvesini kullanıyorum ama siz damak tadınıza uyan dilediğiniz kahveyi kullanabilirsiniz. Hatta kahve yerine başka lezzetler deneyebilirsiniz.
NASIL YAPARIZ?
1.      Tereyağı oda sıcaklığında olsun ki kolay kullanın.
2.      Tüm malzemeleri güzelce yoğurun ve hamurunuzu 30 dk. Buzdolabında bekletin.
3.      Fırınınızı 170 C dereceye alt üst turboya ayarlayın.
4.      Hamurunuzu misket büyüklüğünde yuvarlayın ve tepsinize dizin. Çok yakın dizmenizi tavsiye etmem ;))
5.      Isınmış fırınınıza atın şimdi tepsinizi ve tam 15 dakika pişirin. Ben beyaz kalmalarını tercih ettiğim için bu kadar az tuttum. Siz “Daha çıtır olsunlar!” derseniz süreyi hafif renkleri değişene dek arttırabilirsiniz. Her zamanki gibi fırınınızın ayarını kendiniz bulana dek ilk seferinde saatinizi ayarlamayı unutmayın ; ))))
6.      Fırından çıkarın ve tamamen soğuyana dek dokunmayın ki dağılmasınlar!
7.      Biz kahvenin yanında tek atımlık atımlık atıveriyoruz ağzımıza ;)))) Size de tavsiye edilir!


SİZDEN RİCAM… 
Tariflerimi denerseniz ve de benimle deneyimlerinizi paylaşırsanız çok ama tahmin bile edemeyeceğiniz kadar çok sevindirirsiniz beni… Yorumlarınızla hem eksiklerimi görmemi sağlarsınız hem de bana değerli düşüncelerinizi aktarırsınız… Paylaşmak güzeldir ve mutluluk verir!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

DMCA.com Protection