30 Mart 2012 Cuma

Karamel Tatlı Kek

                                                      
              Ben tam anlamıyla bir "Karamel" delisiyim. Hep "Karamelli bir kek nasıl olurdu?" diye düşünüyordum. Ama aradığım bütün tariflerde karamel hep sos olarak kullanılıyordu. Keki ağzıma hiç sos kullanmadan attığımda bile karamel tadı almak için yanıp tutuşuyordum!!!  Aradım, taradım en sonunda ingilizcemin nimetlerinden faydalanmaya karar verip, İngilizce olarak aradım ve kahverengi şeker kullanarak karamel tadını yakalayabileceğim fikrine kapıldım. Tahmin edersiniz yüzüm aydınlandı...
                   
                                    Hemen bir kaç tarif deneyip atıldım maceraya. Ne mi oldu? Diana Rattray'in tarifini uyarladım bize. Muhteşem bir kek ortaya çıkardım. Çok keskin bir karamel tadı yakalayamadım çünkü hiç bir yerde fazlasıyla koyu bir esmer şeker bulamadım. Yani denediğim markalar hep açık kahverengiydi. Ne yapalım? Olduğu kadar... Bir gün bulacağım ama o güne dek her yiyenin "hmmm" dediği ve bağımlısı olduğu bir kek olduğu için mutluluk vermenin sefasını süreyim ;)))

Şimdi tarifte sıkıntı yaşamamanız için sizden ricam linke tıklayıp http://celikkizmutfakta.blogspot.com/2012/03/baslarken.html yazımı okumanız. Ama daha önce okuduysanız zaten neden bahsettiğimi biliyorsunuzdur. Hadi tarife...


KARAMEL TATLI KEK 


KAÇ KİŞİYE YETER? 
Korkmayın epey kişiye yeter. Ben bugün yaklaşık 20-25(tam sayamadım o hengamede) kişiye hiç de küçük olmayan dilimlerle servis ettim. Zaten bundt kek ölçüsü bu. "Bundt kek ne?" :)) Malzemesi çok keklere diyorlar zannımca.

NE LAZIM?
  *Tarifte hep 200 ml.lik bardağı silme doldurun.

  • 2 bardak bulabildiğiniz en koyu esmer şeker ( tam 360 gr.)
  • 1 bardak şeker (175 gr) :)) bildiğimiz beyaz şeker yani.
  • 225 gr. tereyağı (Migros tereyağı)
  • 6 büyük yumurta
  • 1 tatlı kaşığı vanilya özütü ya da 1 tüp Dr. Oetker vanilya ya da  1 gurme toz vanilya
  • 3 bardak un (360 gr)
  • 1/4 çay kaşığı tuz
  • 225 gr krema ( ben Tikveşli kullanıyorum çünkü en kıvamlısı o. Tartınız yoksa iki şekilde 225 gr. ayarlatabilirim size: 1- İki tane 200 ml.lik krema alın ve 1,5 paket kullanın. 2- 200 ml.lik su bardağını hiç hava boşluğu bırakmadan ağzına kadar doldurun ve ayrıca 2 tepeleme kaşık daha ekleyin. --Bir kaç gr. fark edecek ama olacak endişelenmeyin.--
  • 1/2 çay kaşığı kabartma tozu

NASIL YAPARIZ?

  1. Fırınınızı alt üst turbo 170 C dereceye ısıtın.
  2. Oda sıcaklığında yumuşamış tereyağını ve şekerlerin tümünü mikserde önce topaklanıp sonra da toplanıp hepsi bir araya gelinceye kadar iyice çırpın.
  3.  Şimdi tek tek yumurtaları ekleyin ve her yumurta eklediğinizde yine güzelce çırpın.
  4. Vanilyanızı ekleyin.
  5. Şimdi bir kapta ununuzla tuzu karıştırın, koyun köşeye. Diğer kapta kremayla kabartma tozunu karıştırın koyun köşeye.
  6. Okurken "Aman..." diyecek bazılarınız biliyorum ama inanın çok basit şu yapacağımız: Çırptığınız karışıma biraz kremalı karışımdan dökün, çırpın; biraz unlu karışımdan dökün çırpın. Bi ondan bi bundan... 
  7. En sonunda tüm malzeme karışmış olacak. Ortada karışacak bir şey kalmadı. Ne yapmalı? Karışımı kalıba, tepsiye yani her nerede pişirecekseniz oraya dökmeli ve hemen fırına atmalı...
  8. Bu şekilde ben 28. cm.lik kek kalıbında yaptığım için yaklaşık 50-55 dk. da pişti. Ama bilin ki hep kürdan temiz çıkana dek pişirin derler. Bilenler bilir.Kimisi de bıçak batırır ve temiz çıkana dek der ama ben kesikler olmasın diye kürdan tercih ediyorum. Eğer şekilli bir kek kalıbında yapmaya karar verirseniz şöyle diyeyim: Kalıbınız büyükse sorun değil. Ancak normal boyutlardaysa o zaman karışımın bir kısmını kalıba koymayın. Zira çok kabarıyor ve zor pişiyor o zaman. Ben bu şekilde bu kek kalıbında da 70-80 dk.da pişti.
Üzerine bu fotoğraftaki için yaptığım sosun tarifini vereyim. Bu şimdiye dek bulduğum şeffaf karamel görüntü ve tadı. Tam karamel tadı verecek şekilde bir sos aramalarım devam ediyor...

KARAMEL SOS

1 çay bardağı ya da 1/2 su bardağı ya da 80 gr. şeker/ esmer şekerle de deneyebilirsiniz.
1,5 su bardağı su (300 ml. su)
1,5 yemek kaşığı nışasta
1/2 paket vanilya


1- Suyun bir bardağında nişastayı eritin bir köşeye koyun.
2- Tercihen yapışmaz yüzeyli bir tava ya da bir tencerede şekeri eritin, iyice karamelize olsun.
3- Geride kalan 1/2 bardak suyu şekerin üzerine döküp, şeker eriyene kadar kaynatın.Şeker eriyecek endişelenmeyin. Olur da erimeyen parça kalırsa alın içinden atın.
4- Şeker eriyince az önce hazırladığımız nişastalı suyu ekleyin karamelli suya, kaynayana kadar pişirin.
5- Ateşten alıp vanilyasını ekleyin ve soğumasını bekleyin karıştıra karıştıra ama tamamen donmadan kullanmalısınız ki kekin üzerinde aksın.

 Afiyet bal olsun!



SİZDEN RİCAM… 
Tariflerimi denerseniz ve de benimle deneyimlerinizi paylaşırsanız çok ama tahmin bile edemeyeceğiniz kadar çok sevindirirsiniz beni… Yorumlarınızla hem eksiklerimi görmemi sağlarsınız hem de bana değerli düşüncelerinizi aktarırsınız… Paylaşmak güzeldir ve mutluluk verir!

2 yorum:

  1. Trileçe için şeffaf görüntülü bir sos arıyorum. Çünkü benim karamel sos tarifimle şeffaf olmuyor. Yediğim atlıdaki muhteşemdi. Nişastadan dolayı bıçakla keserken jöle gibi de donuk olmasını istemiyorum. Kaşığı tepeleme mi kullandınız? Mümkünse gr. ölçüsü verebilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karamel sos konusunda sizinle aynı hisleri paylaşıyorum. Ben de çok sos denedim ama henüz şu iyidir diyemiyorum. Bu sosu denemek ise aklıma gelmemişti. Nişastayı tepeleme gibi kullandım (yaklaşık 30 gr. olacak) Jöle gibi çok katı olmuyor ama daha akışkan istiyorsanız 25 gr ile deneyin derim. Bir de bizimle de paylaşın ;))) Merakla bekliyorum. Sevgiler ve iyi bayramlar ;))

      Sil

DMCA.com Protection