17 Mart 2012 Cumartesi

Tahinli Fındıklı Kurabiye


       

                Sevgili Nihal, bana tarifini getirene kadar kurabiyenin içine tahin koymayı aklımın ucundan bile geçirmemiştim. Sonra da denemek için sabırsızlandım tabii ki. Ama şu var ki en korktuğum şey "aldığı kadar un" ifadesidir. Bir çok tarif kurcaladım, denemeler yaptım ve hazır çorba kıvamına gelen bir tarife imza atmış oldum. Umarım sizler de beğenirsiniz... Çünkü Sayın Gurme'm Sevgili Eşim pek beğendi!... Elbette Nihal'in fikrini de buraya ekleyeceğim ;))) Efenim Sevgili Nihal de çok beğendi!!! Pek mutlu, mesut, bahtiyarımmmm ;))))

Şimdi tarifte sıkıntı yaşamamanız için sizden ricam linke tıklayıp http://celikkizmutfakta.blogspot.com/2012/03/baslarken.html yazımı okumanız. Ama daha önce okuduysanız zaten neden bahsettiğimi biliyorsunuzdur. Hadi tarife...


TAHİNLİ FINDIKLI KURABİYE 

NE LAZIM?

  • 1 bardak şeker (180 gr.)
  • 1 bardak tahin (200 ml.) *Sallayarak bardağa koyun ki homojen olsun. Bardaktan kaba dökerken de spatula ile iyice sıyırın. Her damlasını alın işte!
  • 180 gr tereyağı (iyice yumuşamış olsun. Bardakla ölçmek durumunda kalırsanız 200 ml.lik bardağın ¾’üne denk geliyor.)
  • ¼ çay kaşığı tuz
  • 4 yemek kaşığı sıvıyağ (35-40 ml ya da 200 ml.lik bardağın 1/5’i)
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 tatlı kaşığı vanilya özütü ( yoksa 1 paket vanilya)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 300 gr. Un ( 200 ml.lik bardakla tam 2,5 bardak)
  • 1 bardak dövülmüş fındık ( 100 gr.fındık ve ince dövülmüş olsun) * Ben Moulinex Fresh Express’in kırmızı rendesi ile rendeliyorum.)
NASIL YAPARIZ?
1. Tereyağı, şeker, tahin ve tuzu mikserinizin orta hızında
2. Sıvıyağı ekleyin ve yine çırpın.
3. Yumurta sarısını ekleyin ve yine çırpın.
4. 1 yemek kaşığı yoğurt ekleyin ve çırpın.
5. Şimdi vanilyayı ekleyin ve mikseri durdurun.
*** Fırınınızı 175 C ‘ye alt üst turboda açma zamanı!
6. Kabartma tozunu da dökün ve sıra un ve fındığa geldi. Burada diyeceklerim var:
** Fındığı çok küçük rendeleyince un görevi görüyor ve hamurun niteliğini değiştiriyor. Bu nedenle size tavsiyem 2 bardak unu koyduktan sonra fındığınızı koyun (çünkü elinizdeki fındığın ne irilikte olduğunu şu an bilmiyoruz :) Sonra ununuzun kalanını ekleyin. Böylece kolay yuvarlayabileceğiniz bir hamur elde edebilirsiniz. Ölçülere tam uyarsanız sorun olmayacak, korkmayın! Ama olur ya, hamur katı olurda dağılır gibi olursa sıvı yağ ekleyebilirsiniz. Hadi denk gele…
7. Ceviz büyüklüğünde parçaları hafif yassılaştırarak yağlı kağıt serilmiş tepsiye diziyoruz. Fırına girmeye hazırlar.
8. Fırına atınca 20-25 dakikada pişecekler. Yine fırınınıza ve saate bakmayı unutmayın ki bir dahaki sefere her şeyden emin olabilesiniz. Üstleri çatlayacak! Endişelenmeyin ;)))
9. Fırından çıkınca soğuyana kadar dokunmak yasak! : )) dağılmamaları için canım…

Size hangi kurabiyeyi anımsatacak bakalım? Yorumlara kulak verilir…


SİZDEN RİCAM… 
Tariflerimi denerseniz ve de benimle deneyimlerinizi paylaşırsanız çok ama tahmin bile edemeyeceğiniz kadar çok sevindirirsiniz beni… Yorumlarınızla hem eksiklerimi görmemi sağlarsınız hem de bana değerli düşüncelerinizi aktarırsınız… Paylaşmak güzeldir ve mutluluk verir!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

DMCA.com Protection