8 Ağustos 2012 Çarşamba

Fırında Patates


Fırında patates, annelerimizin pratik lezzetlerindendir, değil mi? Ben de bayılırım. Anneler bu kadar güzel yapınca, evde de yapmak gerekti. Tabii mutfaktaki ben olunca; patates yapmaya kalkıştığımda pişip pişmediğini anlayana dek 4-5 dilim patates yemiş oluyordum. Hadi bi deneyeyim de elimden geldiğince standart hale getireyim dedim. Çok kolaymış; başından söyleyeyim.

Biberiye kullanmak ayrı bir lezzet veriyor ama eşim “Biberiye yerine kekik olsaymış, daha iyi olurmuş.”dediği için ben biberiyeli yapmam artık. Biberiye sevenlere tavsiyem biberiyeyi, patatesi fırına vermeden önce serpmeniz ya da karıştırmanız. Onun dışında kullanmak istediğiniz bütün baharatları zeytinyağı ile karıştırabilirsiniz.

FIRINDA PATATES
KAÇ KİŞİYE YETER?
* En fazla 4-5 kişiye azar azar paylaştırılır. Ana yemek ya da atıştırmalıksa 2 kişilik bir tarif.

NE LAZIM?
·         3-4 orta boy patates ( Soyduğunuzda 500 gr. patates)
·         1-2 diş sarımsak
·         2-3 yemek kaşığı zeytinyağı
·         1,5 çay kaşığı pul biber
·         1,5 çay kaşığı karabiber
·         1 tatlı kaşığı biberiye ya da 1 çay kaşığı kekik
** Sevgili Sevim Yengem kimyon; Sevgili Gülçin'im ise susam kullanmayı önerdi. İkisi de muhteşem yemekler yapar ve Çelikkız bu bilgileri sizinle paylaşmaktan gurur duyar!
NASIL YAPARIZ?
·         Hangi fırına uygun kap ya da tepsinizde yaparsınız size kalmış elbette. Ancak size tavsiyem altına kesinlikle yağlı kağıt serin ki patatesleriniz tepsiye yapışmasın. Ben kilitli kek kalıbında yaptım ve tabi ki eşimin açlık katsayısı yükselmiş olduğu için çarçabuk sıralayabildiğim kadar sıraladım. 

1-      Patateslerinizi güzelce yıkayın ve kabuklarını soyun. Eğer küçük taze patates bulabildiyseniz kabuklarını soymadan da kullanabilirsiniz elbette. Patateslerinizi isterseniz halka halka isterseniz de elma dilimi şeklinde doğrayın. Sadece unutmayın çok kalın doğrarsanız yumuşak patatesleriniz olur. Ne kadar ince o kadar çıtır…
2-      Patateslerin suyunu temiz havlu ya da kağıt havlu ile alın. Dilimledikten sonra bile havluyu aralarına sokuşturun ve suyunu alın.
3-      Ayrı bir kapta 2-3 kaşık zeytinyağına tuzu, tüm bahartaları ve belki de kendi arzunuza göre başka baharatları ekleyin ve sarımsağı da rendeleyin.
4-      Zeytinyağlı karışımı patateslerle karıştırın. Üzerini kapatıp 10 dakika kadar marine edin. ( 10 dakikadan fazla da bekleyebilir. Ama ne kadar beklerse o kadar çok sulanıyor patates. Diyelim ki mecburen beklediniz ve çok sulandı. Hemen o suyu dökün, patatesleri kurulayın ve bir miktar daha baharatla beraber 1-2 kaşık zeytinyağı ekleyin.)
5-      Fırını 190 C’ye alt üst turbo ısıtın.
6-      Patateslerimiz hazırsa tepsi ya da kabımıza dizelim. Patatesleri birbirinin üstüne çok getirmemeye çalışın ki çıtırlığı artsın! Biberiye ve dilerseniz biraz da baharat serpebilirsiniz.
7-      Üzerini alüminyum folyo ile kapatalım ve 3-4 tane delik açalım bıçakla ve fırına. Tam 40 dakika!
8-      Folyoyu çıkarıp 10 dakika kadar da üzerini kızartmak için fırında tutun ve çıkarın. (Dileyenler birkaç parça tereyağı koyarak kızartabilirler.)
9-      Servise hazır ama azıcık sabredin! Çok sıcak…


SİZDEN RİCAM… 
Tariflerimi denerseniz ve de benimle deneyimlerinizi paylaşırsanız çok ama tahmin bile edemeyeceğiniz kadar çok sevindirirsiniz beni… Yorumlarınızla hem eksiklerimi görmemi sağlarsınız hem de bana değerli düşüncelerinizi aktarırsınız… Paylaşmak güzeldir ve mutluluk verir!

2 yorum:

  1. Bayılıyorum fırında patatese :) En büyük kurtarıcı ve pratik yemek bence. Tarifin benim tarifimle çok benziyor. Ellerine sağlık. Buarada sayfama da beklerim http://minionbayan.blogspot.co.uk/ Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de bayılıyoruz ;) Ne kadar güzel benzerlikleri paylaşmak ;) Ziyaret ediyorum hemen ;) Sevgiler ;)))

      Sil

DMCA.com Protection