2 Şubat 2015 Pazartesi

Ev Yapımı Ayran



"Ayran yapmayı da senden mi öğreneceğiz?" diyenleri duyar gibiyim. Haklısınız hele de annelerimiz için bu çok komik bir tarif gibi gelebilir. Ancak son zamanlarda daha da çok artan hazır ayran çılgınlığına bir başkaldırıdır bu! Ne kadar doğal olduklarını iddia ederlerse etsinler; asla doğal değiller!
Allah rızası için hele çocuklarınıza içirmeyin şu hazır şeyleri! Yoğurdunuzu da yapın ayranınıza da yapın atın dolaba; içsinler... Ben Philips Çorbacı kullanarak yapıyorum ve herkes hazır sanıyor bu ayranı. Ama elbette yoğurdu da kendim yapıyorum. O yüzden doğal...
Eğer benim kullandığım çorba makinesi gibi bir şeyde yapabilirseniz ve yoğurdunuz doğalsa ve de yağlıysa üzerinde oluşacak köpüğe inanamayacaksınız ;)

Şimdi tarifte sıkıntı yaşamamanız için sizden ricam linke tıklayıp http://celikkizmutfakta.blogspot.com/2012/03/baslarken.html ve http://celikkizmutfakta.blogspot.com.tr/2013/10/1-cup-ne-kadar-cup-olcusu-nedir.html yazılarımı okumanız. Ama daha önce okuduysanız zaten neden bahsettiğimi biliyorsunuzdur. Hadi tarife...

EV YAPIMI AYRAN
KAÇ KİŞİYE YETER?
*4-5 bardak ayran olacak
TAHMİNİ HAZIRLAMA SÜRESİ NEDİR NEDİR?
* En fazla 5 dakika
NE LAZIM?
* 400-500 gr yoğurt (2- 2,5 bardak)
300-350 ml su (1,5-2 bardak)
1 çay kaşığı tuz (damak tadınız bilir)
***2-3 yaprak taze nane ya da 1 çay kaşığı kuru nane
     ya da 2-3 yaprak taze fesleğen  ya da 1 çay kaşığı kuru fesleğen
    ya da 2-3 dal taze dereotu ya da taze yeşil biber ya da taze kırmızı biber
ya da, ya da, ya da.... İnanın hepsi de muhteşem tatlar oluyor... Kesinlikle deneyin ve yenilerini ekleyin....

** Evinizde varsa smoothie programı olan çorba yapma makinesi ya da blender ya da hiç olmadı mikser ama sıçramalara karşı önleminizi alın lütfen!!!
 ( Ben Philips Çorbacı'nın smoothie programını kullanıyorum.)
NASIL YAPARIZ?
1) Yoğurdunuzun kıvamına göre su ekleyin. su hep biraz az olsun yoğurt miktarından ki ayranın yoğunluğunu damak zevkinize göre belirleyin.
2) Tüm malzemeyi atın Philips Çorbacı ya ve programı seçin. Ya da blender ya da mutfak robotuna koyun çalıştırın. Son çareniz mikser olsun...
3) Daha ne olsun; hazır ayrandansa....
SİZDEN RİCAM… 
Tariflerimi denerseniz ve de benimle deneyimlerinizi paylaşırsanız çok ama tahmin bile edemeyeceğiniz kadar çok sevindirirsiniz beni… Yorumlarınızla hem eksiklerimi görmemi sağlarsınız hem de bana değerli düşüncelerinizi aktarırsınız… Paylaşmak güzeldir ve mutluluk verir!

4 yorum:

  1. herşeyin ev yapımı olanı ayrı ya. ellerine sağlık bende yapacağım birazdan bayılıyorum ayrana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet ayran olsun o zaman ;)) Çok teşekkür ederim...

      Sil
  2. Evimde philips çorbacı var smoothie programıyla ayran yapsam olurmu diye internette araştırdım ve karşıma sizin sayfanız çıktı. İlk fırsatta deneyeceğim.

    Teşekkürler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar geç cevap verdim değil mi?... Bizim de aklımıza birden geldi ;))) afiyet olmuştur inşallah ;)

      Sil

DMCA.com Protection